Program nauczania na kierunku Grafika uwzględnia podział tematyczny zajęć po 4 semestrze na 4 specjalności:
-
Projektowanie graficzne
-
Multimedia
-
Projektowanie gier
-
UX Design
|
Lp. |
NAZWA PRZEDMIOTU |
Rozkład zajęć. |
||||||
|
1 ROK |
2 ROK |
3 ROK |
4 ROK |
|||||
|
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
||
|
I. Kształcenie ogólne wymagane standardami |
||||||||
|
1 |
Język zachodni |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bezpieczeństwo i higiena pracy |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Filozofia i estetyka |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Cyberkultura |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Prawo autorskie | |||||||
| 6 |
Historia i teoria sztuki |
|
|
|||||
|
7 |
Wychowanie fizyczne | |||||||
|
II. Kształcenie podstawowe wymagane standardami |
||||||||
|
1 |
Kompozycja |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Rysunek |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Technologia i materiałoznastwo |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Psychofizjologia widzenia |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Podstawy technik informatycznych |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Podstawy programowania |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Historia design'u |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Historia grafiki |
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Grafika rastrowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Typografia i prepress |
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Grafika wektorowa | |||||||
|
III. Kształcenie kierunkowe wymagane standardami |
||||||||
|
1 |
Malarstwo |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Fotografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Liternictwo i typografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Podstawy animacji i interakcji |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Rysunek użytkowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Podstawy technik graficznych |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Ilustracja |
|
|
|
|
|
|
|
| 8 |
Przedsiębiorczość |
|||||||
|
9 |
Podstawy marketingu i komunikacji marketingowej |
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Animacja i interakcja |
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Projektowanie stron www |
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Identyfikacja wizualna |
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
Fotografia użytkowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
Metodyka projektowania graficznego | |||||||
|
15 |
Edycja i efekty wideo | |||||||
|
16 |
Grafika edytorska | |||||||
|
17 |
Wirtualna przestrzeń CAD | |||||||
|
18 |
Projektowanie obrazu ruchomego | |||||||
|
19 |
Rejestracja obrazu i dźwięku | |||||||
| 20 |
Plener |
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
Praktyka zawodowa | |||||||
|
V. Przedmioty obieralne Specjalność – Projektowanie graficzne |
||||||||
|
1 |
Projektowanie publikacji (SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Projektowanie marketingowe (SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Projektowanie serwisów internetowych(SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Fotografia reklamowa (SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Grafika cyfrowa (SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Techniki poligraficzne |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
DTP i redakcja techniczna |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Animacja i rozszerzona rzeczywistość |
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Przedmioty obieralne Specjalność – Multimedia
|
||||||||
|
1 |
Animacja (SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Edycja i montaż video (SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Modelowanie i animacja 3D (SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Multimedialne strony www (SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Scenopisarstwo i storyboard'ing |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Edycja dźwięku |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Cyfrowe efekty specjalne |
|
|
|
|
|
|
|
|
VII. Przedmioty obieralne Specjalność – Projektowanie gier i rzeczywistości wirtualnej
|
||||||||
|
1 |
Modelowanie i animacja 3D (SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Konceptart - postacie i środowisko |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
GUI projektowanie interfejsów (SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Processing i programowanie |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Projektowanie lokacji (SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Efekty dźwiękowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Silniki graficzne i sztuczna inteligencja (SD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Kreacja pomysłu i budowa scenariusza w grach |
|
|
|
|
|
|
|
|
VII. Przedmioty obieralne Specjalność – UX Design - Projektowanie użyteczności
|
||||||||
| 1 |
Pozycjonowanie stron WWW |
|
|
|
||||
| 2 |
Inżynieria użyteczności i narzędzia UX Design |
|
|
|||||
| 3 |
Architektura informacji |
|
|
|||||
| 4 |
Analityka internetowa |
|
|
|||||
| 5 |
Copywriting |
|
|
|||||
| 6 |
Projekt specjalizacyjny |
|
|
|||||
| 7 |
Zarządzanie marketingowe w mediach społecznościowych |
|
|
|||||
|
VIII. Zajęcia dodatkowe |
||||||||
|
1 |
Seminarium dyplomowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Pracownia dyplomowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Projektowanie portofio | |||||||
Praktyki zawodowe - trwają 960 godz. i odbywają się po II, III oraz IV roku studiów. Za zaliczenie praktyk student otrzymuje 6 pkt. ECTS/semestr.














