Informatyka studia inżynierskie
Informatyka
Inżynieria oprogramowania
Informatyka
Technologie internetowe i sieci komputerowe
Informatyka
Mechatronika i robotyka
Informatyka
Grafika komputerowa i budowa multimedialnych serwisów internetowych
Informatyka
Marketing internetowy
Akademia przyszłości CISCO
Zapewnij sobie dobry start
Od 2008 roku WSTI jest członkiem Microsoft Academy na poziomie Advanced

ikona pdf  Efekty kształcenia dla kierunku Informatyka

Informatyka – studia inżynierskie w WSTI to:

Autorski program nauczania

Naszym studentom oferujemy innowacyjny i  dostosowany do realiów rynku pracy program nauczania,  który  jest  efektem  ścisłej  specjalizacji  szkoły  w  zakresie  informatyki. Program został skonstruowany w oparciu o zalecenia Europejskiej Federacji Narodowych Stowarzyszeń Inżynierskich (FEANI), uwzględniając także efekty współpracy z firmami branży teleinformatycznej oraz szeroko pojętego rynku reklamy i mediów.

Dobrze wyposażona Uczelnia!

WSTI to jedna z najlepiej wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt komputerowy i specjalistyczne oprogramowanie uczelni na Śląsku. Dysponujemy m. in. pracownią grafiki komputerowej wyposażoną w 30 komputerów Apple iMac MC812PL/A i tablety graficzne Wacom, oraz laboratorium komputerowym z 30 silnymi stacjami graficznymi.  Na komputerach zainstalowane jest aktualne oprogramowanie (np. Adobe Master Colleciton CS 5.5). Uczelnia posiada również przestronną  pracownię artystyczną rysunku i  malarstwa oraz pracownię fotografii w pełni wyposażoną w multimedialny sprzęt: aparaty fotograficzne, kamery i profesjonalne oświetlenie.

Profesjonalna kadra

Skład wysoko wykwalifikowanej kadry naukowo-dydaktycznej stanowią cenieni pracownicy naukowi oraz praktycy posiadający duże doświadczenie branżowe I partnerskie nastawienie do studenta. Wielu wykładowców WSTI to czynni zawodowo graficy i informatycy, dlatego studenci mają możliwość już podczas nauki współpracować ze swoimi przyszłymi pracodawcami.

Świetna lokalizacja

WSTI  znajduje się w nowoczesnym budynku zlokalizowanym w ścisłym centrum Katowic przy ulicy Mickiewicza 29. Siedziba Uczelni jest położona w niewielkiej odległości od najważniejszych punktów komunikacyjnych miasta na skraju płatnej strefy parkowania. Na terenie budynku znajdują się: stołówka oraz restauracja, powierzchnie wypoczynkowe wraz z patio, poczta, kiosk  i przychodnia lekarska.

Jakość potwierdzona przez niezależne instytucje

Pozytywna ocena PKA dla kierunku Informatyka w zakresie: wymagań kadrowych, w tym dotyczących osiąganych efektów kształcenia, systemu ich weryfikacji, jakości i koncepcji kształcenia, programów studiów, infrastruktury dydaktycznej i wymagań dotyczących wewnętrznego systemu jakości kształcenia na kierunku Informatyka.

Ludzie z pasją

Studenci WSTI to prawdziwi pasjonaci realizujący swoje zainteresowania nie tylko w kołach naukowych, Uczelnianym AZS, ale przede wszystkim w pracach tworzonych w ramach cyklu kształcenia.

Studenci o WSTI

Opinie naszych studentów są najlepszym dowodem, że warto studiować w WSTI. Oto niektóre z recenzji Uczelni, którymi podzielili się na profilu uczelnianym na FB.

Biuro karier

To troska o to, aby nasi absolwenci z sukcesem  odnaleźli się na rynku pracy.

Wyróżnione dyplomy

Praca dyplomowa wieńczy dzieło, jakim jest zdobywanie wiedzy i umiejętności w czasie studiowania, jej temat i koncepcja nie powinny być dziełem przypadku, ale konsekwencją zdobytych kompetencji, rozbudzonych zainteresowań i planów zawodowych studenta.

Zapraszamy do zapoznania się z wybranymi pracami, które charakteryzuje wyróżnienie ich autorów za wniesienie w formie i temacie pracy ciekawych elementów do szeroko pojętej dziedziny wiedzy, jaką jest Informatyka.

 

jkarcewicz

"Nowoczesność i wysoki poziom nauczania na kierunku Informatyka osiągnęliśmy dzięki wspomaganiu nauczania poprzez e-learning oraz opracowaniu programu nauczania we współpracy z doświadczonymi inżynierami IT. Pozwoliło to zorganizować kształcenie tak, by w ramach toku studiów realizować program Microsoft IT Academy Advanced oraz Akademii CISCO, przygotowując studentów do zdobycia cenionych w branży certyfikatów"
– mówi dr Jarosław Karcewicz, wykładowca i koordynator specjalizacji „Technologie internetowe i sieci komputerowe” w Wyższej Szkole Technologii Informatycznych w Katowicach

 

but erekrut2 but einformator

 

Dlaczego studenci wybierają Informatykę inżynierską w WSTI?

 

Zajęcia w ramach studiów inżynierskich na kierunku INFORMATYKA prowadzone są w dwóch formach: 
stacjonarnej i niestacjonarnej.

 

Forma stacjonarna

Zajęcia prowadzone są w dni powszednie przez 4 lub 5 dni w tygodniu.

 

Forma niestacjonarna

W każdym semestrze przewidzianych jest 9 zjazdów.

Zajęcia prowadzone są co dwa tygodnie w:

  • piątki (16.00 do 21.00)
  • soboty (8.00 do około 20.00)
  • niedziele (8.00 do około 20.00)

Godziny rozpoczynania i kończenia się zajęć w poszczególnych dniach mogą się zmieniać w zależności od liczby godzin w semestrze oraz sposobu ułożenia planu. Przedstawione godziny w sposób możliwie wierny oddają stan rzeczywisty, niemniej w sytuacjach losowych lub niezależnych od Uczelni mogą się różnić od niego.

Konstrukcja programu nauczania WSTI uwzględnia zalecenia Europejskiej Federacji Narodowych Stowarzyszeń Inżynierskich (FEANI) i spełnia jej kryteria akredytacji odnośnie wymogów programowych dla kierunków studiów technicznych. Dodatkowo dostosowano siatkę zajęć do wybranych zagadnień ze ścieżki certyfikacyjnej MCSA.Przedmioty informatyczne stanowią 72% godzin zajęć (pozostałe 28% to przedmioty nieinformatyczne). Wykłady to 38% godzin zajęć - czyli aż 62% czasu nauki to zajęcia praktyczne!!

Sprawdź krótki opis przedmiotów na kierunku INFORMATYKA

 PROGRAM

Lp

NAZWA PRZEDMIOTU

Rozkład zajęć


ROK


ROK


ROK

4 ROK

I
sem

II
sem

III
sem

IV
sem

V
sem

VI
sem

VII
sem

I

Przedmioty kształcenia ogólnego - 300 godzin

1

Język zachodni

a_kulka.gif

a_kulka.gif

a_kulka.gif

a_kulka.gif

 

 

 

2

Problemy BHP i ergonomii

a_kulka.gif

 

 

 

 

 

 

3

Podstawy etyki

 

 

a_kulka.gif

 

 

 

 

4

Wychowanie fizyczne

a_kulka.gif

a_kulka.gif

 

 

 

 

 

II

Przedmioty podstawowe - 525 godzin

1

Matematyka dyskretna

a_kulka.gif

 

 

 

 

 

 

2

Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka

 

 

a_kulka.gif

 

 

 

 

3

Analiza matematyczna i algebra liniowa

 

a_kulka.gif

 

 

 

 

 

4

Podstawy elektroniki i miernictwa

 

 

 

a_kulka.gif

 

 

 

5

Fizyka

 

 

 

a_kulka.gif

 

 

 

III

Przedmioty kierunkowe - 1020 godzin

1

Teoretyczne podstawy informatyki

a_kulka.gif

 

 

 

 

 

 

2

Algorytmy i struktury danych

 

a_kulka.gif

 

 

 

 

 

3

Systemy wbudowane

 

 

 

a_kulka.gif

 

 

 

4

Podstawy programowania

a_kulka.gif

 

 

 

 

 

 

5

Języki programowania

 

a_kulka.gif

 

 

 

 

 

  6

Języki programowania obiektowego

 

 

a_kulka.gif

 

 

 

 

7

Systemy operacyjne

a_kulka.gif

a_kulka.gif

 

 

 

 

 

8

Sztuczna inteligencja

 

 

 

a_kulka.gif

 

 

 

9

Systemy ekspertowe

 

 

 

 

a_kulka.gif

 

 

 10

Grafika komputerowa i graficzny interfejs użytkownika

 

 

a_kulka.gif

 

 

 

 

 11

Inżynieria oprogramowania

 

 

 

a_kulka.gif

 

 

 

 12

Bazy danych

 

 

a_kulka.gif

 

 

 

 

 13

Projektowanie systemu informatycznego

 

 

 

 

a_kulka.gif

 

 

 14

Architektura komputerów

 

a_kulka.gif

 

 

 

 

 

 15

Urządzenia techniki cyfrowej

a_kulka.gif

 

 

 

 

 

 

 16

Teleinformatyka i teoria sieci komputerowych

 

 

a_kulka.gif

 

 

 

 

 17

Sieciowe systemy operacyjne

 

 

 

a_kulka.gif

 

 

 

 18

Technologie sieciowe i użytkowanie sieci

a_kulka.gif

 

 

 

 

 

 

 19

Podstawy prawa i prawo informatyczne

 

 

 

 

 

 

a_kulka.gif

IV

Przedmioty specjalizacyjne i specjalnościowe - 480 godzin

20

Przedmioty specjalizacyjne

 

 

 

 

a_kulka.gif

a_kulka.gif

a_kulka.gif

V

Zajęcia dodatkowe - 180 godzin

21

Pracownia dyplomowa

 

 

 

 

 

a_kulka.gif

a_kulka.gif

22

Seminarium dyplomowe

 

 

 

 

 

a_kulka.gif

a_kulka.gif


W ramach kierunku Informatyka student ma do wyboru trzy specjalności:

Grafika komputerowa i budowa multimedialnych serwisów internetowych

Lp.

NAZWA PRZEDMIOTU

Rozkład zajęć


ROK


ROK


ROK

4 ROK

I
sem

II
sem

III
sem

IV
sem

V
sem

VI
sem

VII
sem

 

Przedmioty specjalizacyjne i specjalnościowe - 320 godzin

1

Projektowanie graficzne i grafika rastrowa

       

a_kulka.gif

   

2

Internetowe technologie multimedialne

       

a_kulka.gif

   

3

Projektowanie serwisów internetowych

         

a_kulka.gif

 

4

Teoria poligrafii i grafika wektorowa

         

a_kulka.gif

 

5

Modelowanie i animacja 3D  

           

a_kulka.gif

6

Systemy DTP - skład i łamanie publikacji

           

a_kulka.gif

7

Montaż wideo i filmowe efekty specjalne 

           

a_kulka.gif

8

Projekt aplikacji multimedialnej

       

a_kulka.gif

a_kulka.gif

 

Inżynieria systemów informatycznych

Lp.

NAZWA PRZEDMIOTU

Rozkład zajęć


ROK


ROK


ROK

4 ROK

I
sem

II
sem

III
sem

IV
sem

V
sem

VI
sem

VII
sem

 

Przedmioty specjalizacyjne i specjalnościowe - 320 godzin

1

Systemy bazy danych

       

a_kulka.gif

   

2

Programowanie w środowiskach zintegrowanych

       

a_kulka.gif

   

3

Modelowanie systemów informatycznych

         

a_kulka.gif

 

4

Systemy sieciowe

         

a_kulka.gif

 

5

Systemy wbudowane i mobilne

           

a_kulka.gif

6

Systemy wielowarstwowe

           

a_kulka.gif

7

Zarządzanie projektem informatycznym

           

a_kulka.gif

8

Projekt systemu informatycznego II

       

a_kulka.gif

a_kulka.gif

 

Technologie internetowe i sieci komputerowe

Lp.

NAZWA PRZEDMIOTU

Rozkład zajęć


ROK


ROK


ROK

4 ROK

I
sem

II
sem

III
sem

IV
sem

V
sem

VI
sem

VII
sem

 

Przedmioty specjalizacyjne i specjalnościowe - 320 godzin

1

Routing w sieciach TCP/IP

       

a_kulka.gif

   

2

Sieci bezprzewodowe i przełączanie w sieciach LAN

         

a_kulka.gif

 

3

Sieciowe systemy operacyjne

       

a_kulka.gif

   

4

Bezpieczeństwo systemów teleinformatycznych

         

a_kulka.gif

 

5

Technologie sieci rozległych

           

a_kulka.gif

6

Systemy wymiany informacji

           

a_kulka.gif

7

Monitorowanie i zarządzanie usługami

           

a_kulka.gif

8

Analiza i projektowanie sieci komputerowych

       

a_kulka.gif

a_kulka.gif

 

Praktyki zawodowe w wymiarze 4 tygodni:

  • w przypadku rozpoczęcia nauki pierwszego semestru w październiku realizowane będą po 4 i 6 semestrze

  • w przypadku rozpoczęcia nauki pierwszego semestru w lutym realizowane będą po 3 i 5 semestrze

Za każde 2 tygodnie praktyki są uzyskiwane 2 punkty.

Rekrutacja: licencjat

Form not found or is not published

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

cisco4

 

Z uwagi na fakt, że kształt przyszłego absolwenta, jego wiedza i umiejętności w znacznym stopniu powinny być zdeterminowane sytuacją na rynku i jego potrzebami, pozwalamy sobie przedstawić jak według nas ten rynek wygląda i w którym kierunku ewoluuje. Dotychczasowe doświadczenia pozwalają przedstawić nasze obserwacje w kilku punktach:

1. Rośnie rola rozwiązań internetowych w ramach technologii informatycznych.

Technologie informatyczne ewoluują w kierunku rozwiązań internetowych (dostęp do danych i aplikacji z poziomu przeglądarki poprzez sieć internetową), które wykorzystywane są coraz powszechniej, w tym także poza Internetem. Systemy tradycyjne uzyskują zaś "funkcje internetowe".

2. Następuje upowszechnienie Internetu

  • dystrybucja i wymiana informacji odbywa się w coraz większym stopniu za pomocą Internetu i rozwiązań internetowych, które stają się uniwersalną i powszechnie akceptowaną platformą informacyjną i transakcyjną. Platforma ta także stopniowo przejmuje funkcje gazet, radia, telefonów, telewizji czy broszur informacyjnych. W praktyce oznacza to przenoszenie wielu dotychczasowych oraz umieszczanie wielu nowych systemów informatycznych na płaszczyźnie Internetu,

  • łatwość dostępu do Internetu powoduje upowszechnianie kontaktu społeczeństwa z aplikacjami/systemami informatycznymi udostępnianymi przez Internet.

Powoduje to, że:

  • uległ zmianie dotychczasowy model korzystania z aplikacji/systemów, w którym to modelu użytkowanie systemu tradycyjnie poprzedzane było szkoleniem użytkownika,

  • uległ zmianie model typowego użytkownika systemu informatycznego,

  • wymogi stawiane współczesnemu użytkownikowi w zakresie wiedzy informatycznej są niższe niż kiedyś.

Konsekwencją umieszczenia systemów informatycznych w Internecie jest także zmiana modelu ich sprzedaży, która przyczynia się do łatwości migracji klientów od jednych dostawców rozwiązań informatycznych do innych. Aplikacja niejako sama musi swą atrakcyjnością walczyć o względy użytkowników, a istotnym elementem tej atrakcyjności poza funkcjami, jakie realizuje, jest jej wygląd i intuicyjność obsługi.

3. Aplikacje stają się multimedialne

Dodatkowo, generalny rozwój technologiczny, wzrost pojemności pamięci i mocy procesorów przyczynił się do upowszechnienia rozwiązań multimedialnych w wielu aspektach wykorzystania technologii informatycznych.

Konsekwencje dla aplikacji.

Połączenie tych nurtów wraz z rosnącymi przepustowościami łączy internetowych implikuje następujący stan:

  • aplikacja jest aplikacją internetową, z intuicyjnym i dopracowanym graficznie interfejsem, posługującą się w swym działaniu elementami multimedialnymi,

  • aplikacja jest wykorzystywana w sposób masowy.

Konsekwencją tych zmian są szczególnie wysokie wymagania stawiane tworzonym rozwiązaniom/systemom, w zakresie samego interfejsu, w tym jego oprawy graficznej. Chcemy podkreślić rosnącą rolę estetyki i formy graficznej interfejsu, który, w przypadku istnienia wielu systemów o zbliżonej funkcjonalności może decydować o wyborze klienta.

Konsekwencje dla rynku pracy

W naszej opinii rynek pracy cierpi na niedostatek informatyków o interdyscyplinarnym wykształceniu, które łączy solidną podbudowę teoretyczną, wiedzę programistyczną oraz wiedzę na temat technologii internetowych i grafiki komputerowej. Wiedzę, która umożliwiłaby wdrażanie nowych rozwiązań internetowych i telekomunikacyjnych, spełniających wymagania opisane powyżej. Fakty te sprawiają, że pojawiło się zapotrzebowanie na nowy model kształcenia, lepiej dostosowany do nowych wymogów. WSTI realizuje ten model kształcenia uzupełniając i rozszerzając klasyczną edukację informatyczną. Dlatego też w dalszej części staramy się przedstawić model kształcenia, który w sposób możliwie pełny pozwalałby wykształcić informatyków zdolnych podjąć się nowych zadań stawianych przez rynek pracy.

Sylwetka absolwenta WSTI nawiązująca do programu:

Cel kształcenia

Celem kształcenia jest przygotowanie takiej kadry, która będzie przygotowana do podjęcia działalności inżynierskiej i pracy w zawodzie informatyka oraz do rozwiązywania złożonych, interdyscyplinarnych problemów z dziedziny szeroko pojętej informatyki.

Absolwent w czasie studiów uzyska wiedzę potrzebną do:

  • twórczego działania w zakresie analizy metod projektowania,

  • realizacji i weryfikacji komponentów systemów informatycznych,

  • projektowania i administrowania średniej wielkości systemami informatycznymi,

  • praktycznego posługiwania się narzędziami informatycznymi,

  • projektowania, budowy i eksploatacji sieci komputerowych i oprogramowania,

  • projektowania w zakresie grafiki komputerowej.

Ponadto absolwent będzie przygotowany do sprostania oczekiwaniom zmieniającego się rynku.

Wizja absolwenta WSTI

Powyższe założenia oznaczają, że informatyk spełniający potrzeby współczesnego rynku będzie posiadał, poza cechami uniwersalnymi każdego informatyka, takimi jak:

  • solidna wiedza w zakresie podstaw informatyki o charakterze uniwersalnym, stwarzająca możliwość jej samodzielnego pogłębiania w zakresie nowych rozwiązań, które pojawią się w przyszłości;

  • solidne podstawy teoretyczne o charakterze uniwersalnym w zakresie dziedzin pokrewnych do informatyki;

także cechy dodatkowe, takie jak:

  • szeroka wiedza w zakresie technologii internetowych (zagadnienia sieciowe, serwery oraz ich usługi, programowanie w środowisku Internetu);

  • wiedza z zakresu grafiki komputerowej na poziomie umożliwiającym implementację warstwy prezentacyjnej realizowanych rozwiązań w środowisku internetowym;

  • wiedza umożliwiająca budowę systemów przetwarzających i prezentujących informację różnych formatów i typów, jak: tekst, obraz, dźwięk i video na platformie rozwiązań internetowych.

Ponadto cechy, którymi będzie charakteryzować się absolwent WSTI to:

  • umiejętność samodzielnego dokształcania w oparciu o wiedzę zdobytą na bazie przedmiotów teoretycznych i praktycznych;

  • umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów.

Koncepcja kształcenia zawodowego

Koncepcja nauczania zakłada wykształcenie informatyków, którzy będą przygotowani do pracy na następujących stanowiskach:

  • projektant sieci LAN/WAN

  • administrator sieci LAN/WAN

  • programista

  • projektant programista

  • projektant i programista baz danych

  • analityk systemowy

  • grafik komputerowy

sprzet

 

Etapy rekrutacji

Rekrutacja na rok akademicki 2013/2014 rozpocznie się w 20 maja br., wówczas zapraszamy do zapisu poprzez elektroniczny formularz rekrutacyjny.

Rekrutacja na 7-semestralne studia inżynierskie na kierunku Informatyka odbywa się w dwóch etapach: 


Etap I

Rejestracja elektroniczna – wypełnienie elektronicznego formularza rekrutacyjnego w elektronicznym systemie rekrutacji WSTI.

Etap II.

Złożenie dokumentów na studia i pobranie skierowania na badania – kandydat zobowiązany jest do pobrania skierowania na badania lekarskie oraz powinien złożyć dokumenty wymagane na studia:

  • poświadczoną przez Uczelnię kopię świadectwa dojrzałości (oryginał lub odpis do wglądu)*
  • kserokopia dowodu osobistego (awers i rewers) - oryginał do wglądu,
  • orzeczenie lekarskie wystawione przez lekarza medycyny pracy, uprawnionego do przeprowadzania badań profilaktycznych, stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia nauki na kierunku Informatyka (pobierz formularz: *.doc *.pdf),
  • skierowania na badanie lekarskie (pobierz formularz: *.doc)
  • 2 aktualne kolorowe zdjęcia (35 mm x 45 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle),
  • 2 x umowa edukacyjna (prosimy o zapoznanie się z treścią umowy o świadczeniu usług edukacyjnych - druk będzie do pobrania w siedzibie uczelni),
  • oświadczenie o ubezpieczeniu (pobierz formularz: *.doc *.pdf),
  • dowód opłaty rekrutacyjnej.

W terminie do 14 dni od daty rejestracji w internetowym systemie rejestracji (etap I) kandydat zobowiązany jest dostarczyć osobiście komplet dokumentów wskazanych wyżej, w tym także złożyć wyniki badania lekarskiego oraz podpisać umowę o świadczeniu usług edukacyjnych, formularz zgłoszeniowy i kwestionariusz osobowy.

* W przypadku tegorocznych maturzystów świadectwo dojrzałości należy dostarczyć do dnia 15 lipca 2013r.

Przeczytaj także:

Zasady i tryb przyjmowania kandydatów na studia wyższe pierwszego stopnia w roku akademickim 2013/14 *.doc

Informacja dla studentów przenoszących się z innej uczelni

Microsoft IT
Cisco
Oracle
E-Learning
DreamSpark
VMWare

Facebook